måndag 17 november 2008

Minnesgryta

om jag fick berätta ett
ett
enda minne för dig
skulle du få höra om
lukten av tång tårar på födelsedagar sladdar och kliniskt vita väggar borstar i ljusbrunt hår utrivna sidor ur dagböcker kräftskivor i garage och mitt första möte med peter pohl

mitt minne är en gryta med köttstuvning,
lakritsfiskar,
gympaskor
och gummisnodd

ett hoptrasslat garnnystan
eller som på dagis
när jag skulle måla världen med alla färger
men allt blandades och blev en brun sörja och jag tänkte
att ingenting blir någonsin som jag vill

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar hur splittrade båda de senaste inläggen känns, och de är otroligt vackra.
bilden är typ det nästsötaste jag någonsin sett. det sötaste är du idag.
puss.

Anonym sa...

Var detta det där du inte ville visa? Hm...det är intressant hur det faktiskt känns jobbigare att visa något för en person än en helt bunt. Blir mer personligt...Skitbra i vilket fall som helst.
Keep it real.

Anonym sa...

Peter Pohl är alltid finast.
(gillade f ö din dikt "celler".)